Ředitelství silnic a dálnic chce zahájit stavbu ještě letos a nový dálniční úsek dlouhý bezmála 7 km plánujeme uvést do provozu do tří let.
Na základně veřejné soutěže bylo pro stavbu vybráno sdružení společností MI Roads a.s., COLAS CZ a.s., Doprastav a.s. a Duna Aszfalt Kft. s nabídkovou cenou 1 319,4 mil Kč bez DPH. Předpokládaná cena stavby byla přitom projektantem odhadnuta na 1,914 mld Kč bez DPH. Podáno bylo celkem 5 nabídek a vybrané sdružení podalo tu ekonomicky nejvýhodnější. Na budoucí trase D7 v tomto úseku je dokončeno kácení, dokončován je záchranný archeologický výzkum, a to včetně zemních prací. Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci a dokončována je majetkoprávní příprava.
Předmětem stavby je realizace dálnice D7 v délce 6 764 m, v úseku od obce Kutrovice po městys Panenský Týnec. Ve směru od Prahy bude úsek navazovat na novou čtyřpruhovou dálnici D7, a to na část vedoucí od MÚK Slaný–západ po Kutrovice. Směrové i výškové vedení zůstane zachováno v nynější stopě, kde je dáno trasou stávající silnice I/7. Ta bude využita jako levá polovina budoucí dálnice. Součástí stavby je 7 mostů, z toho 3 jsou stávající a budou rekonstruovány, dále deltovitá mimoúrovňová křižovatka Hořešovice, a 2 protihlukové stěny o celkové délce 1 921 m.
Uvedení nového dálničního úseku do provozu se předpokládá v roce 2027.
Stavba „D7 Kutrovice – Panenský Týnec“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic v ČR. Hlavní silniční tah D7 Praha–Chomutov–hranice se SRN (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána–Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé, a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státě Sasko a návazně se státy Evropské unie. Výstavba silnice I/7 probíhá už od 70. let a usnesením vlády z roku 1999 byla schválena stavba dálnice D7.