AKTUÁLNĚ / Společnost

10.4.2013

Krušovický pivovar navštívil za první čtvrtletí 2013 rekordní počet turistů

KRUŠOVICE

Vysokým nárůstem počtu návštěvníků za první čtvrtletí letošního roku se může pochlubit pivovar v Krušovicích. Na přibližně hodinovou prohlídku se od začátku ledna do konce března vydalo více než 12 000 zahraničních i tuzemských turistů, což je o zhruba 3000 více než za stejné období loňského roku.

Vůbec nejvíce lidí se do pivovaru přijelo podívat v lednu - 6 101. Každoroční silná lednová návštěvnost souvisí s termínem lednových prázdnin v Rusku.

V roce 2012 padl v Krušovicích absolutní návštěvnický rekord – 50 369 turistů. Skladba turistů je pestrá: nejvíce lidí jezdí z východní Evropy, konkrétně z Ukrajiny a Ruska, kde je krušovické pivo velmi oblíbené a je vnímané jako jedna z prémiových značek. Turisté ale přijíždějí i z velmi vzdálených míst, jakými jsou Austrálie, Japonsko či Izrael. Od loňska začali Krušovičtí registrovat vyšší zájem o exkurze ze strany českých krajanů, kteří trvale žijí v zahraničí, například v USA či Kanadě. Zemi svých předků tak poznávají i lidé, kteří se už v cizině narodili.

„Za největší kuriozitu roku 2013 zatím považuji návštěvu brazilských turistů. Naše krušovické pivo pili v Budapešti a zachutnalo jim natolik, že hned druhý den přijeli na exkurzi, aby viděli, jak se vaří. Prý to k nám z Budapešti není tak daleko,“ konstatuje specialista na exkurze Josef Helebrant. Hosty po pivovaru provádějí kvalifikovaní průvodci, kteří hovoří několika světovými jazyky. Pivovar podle J. Helebranta začínají stále častěji objevovat Češi, což je výsledek dobrých marketingových aktivit a znalost produktů Desítky a Dvanáctky, třeba z povedené televizní reklamy s krušovickými sládky v rolích herců.

Vysokému zájmu o prohlídky nahrává i fakt, že se návštěvníci od dubna loňského roku vydávají na vylepšenou exkurzní trasu. Kromě odborného výkladu si prohlížejí i fotografie a informační panely, jejichž cílem je všem přiblížit jak používané suroviny, tak klasickou technologii výroby piva. Všichni zájemci se dozvědí spoustu informací o jednotlivých provozech i historii pivovaru, odkud se pivo kdysi vozilo i císaři Rudolfu II. na Pražský hrad. Po exkurzi plnoletí návštěvníci pivo ochutnají. Cena základního vstupného s degustací a suvenýrem činí 150 korun.

Kromě „běžných“ turistů v Krušovicích od začátku letošního roku organizují o některých sobotách kurzy pivních znalců, určené těm, kdo se chtějí o pivu dozvědět co nejvíce. „Chceme oslovit českou klientelu, lidi, kteří se kromě konzumace chtějí i něčemu novému přiučit a dozvědět se o výrobě svého oblíbeného piva co nejvíce. Ukážeme jim, jak kvalitní pivo u nás v Krušovicích vyrábíme,“ říká Josef Helebrant, který je spolutvůrcem celého projektu.

Kurs technologie výroby a čepování piva se zaměřuje na celý proces vaření piva od příjmu surovin až po plnění do jednotlivých typů obalů. Garantem a průvodcem hostů bude vždy jeden ze sládků pivovaru. Po exkurzi se návštěvníci dozvědí vše o správném zacházení s pivem a zásadami jeho servírování hostům v restauraci. Na místě si dále vyzkoušejí čepování piva několika různými způsoby. Po skončení frekventanti získají Certifikát krušovického sládka.

Kurs pivního sommeliérství všechny zájemce seznámí s historií výroby piva a jeho základními druhy na světě. Teoreticky tak poznají kolem osmdesáti základních typů piva. Několik z nich se v praktické části kursu účastníci budou učit degustovat a hledat v pivu různé chutě. Dozvědí se také, jak vybírat pivo k jídlu a ochutnají několik druhů piv ke speciálně vybraným pokrmům. Závěrem návštěvníci získají certifikát Krušovický pivní sommeliér.

Autor / zdroj: Tadeáš Bělík

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Vánoční Obchůdky s Albertem pomohou dětem z dětských domovů v Praze a ve Středočeském kraji

Již osmým rokem rozzáří vánoční atmosféru v prodejnách Albert děti z dětských domovů a jejich Obchůdky. Děti připravovaly v posledních týdnech vánoční

Post

Výstava v berounském Muzeu Českého krasu seznamuje s historií vánočního stromku

V Muzeu Českého krasu můžete vidět novou výstavu věnovanou tradici a historii zdobení vánočního stromku, jednoho z nejvýraznějších symbolů současných

Post

FolkyTonk 2020 – Šance pro mladé hudební talenty

Je tu šance pro mladé hudebníky ve věku do 26 let, jednotlivce i kapely hrající žánr folk, country, folk-rock, folk-blues, bluegrass, rock n´ roll a j

PARTNEŘI

www.wwwdesign.cz www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu

REKLAMA